maandag 28 januari 2008

Stil op de blogs

Het is stil en niet alleen op dit fietsblog. Een teken dat er weinig wordt gefietst. Op de spaarzame dagen dat er een beetje een zonnetje staat en weinig wind blijk ik toevalig net geen tijd te hebben en op de momenten dat ik de neiging om op de bike te springen nauwelijks kan onderdrukken giert het aan alle kanten naar beneden. Afgelopen vrijdag moest ik even voor een boodschap voor Koot (hij wil een schilderij laten inlijsten) naar vriend Bob in Schiedam en toen pakte ik toch maar weer eens de Gazelle, daar de lucht redelijk helder was en de wind wel te doen. Een ritje van totaal 12 km, maar goed, toch weer even de feeling terug van het fietsen. Even gezellig bij Bob zitten kletsen met koffie, bij Free Record Shop nog even Seinfeld seizoen 8 gehaald en weer terug naar huis omdat er 's avonds natuurlijk moest worden geschaakt. Dat bleek een anticlimax! In de RSB-viertallenwedstrijd tegen Hoeksche Waard gaf mijn tegenstander al op zet zeven een stuk weg en ging vervolgens duidelijk gepikeerd in de rondte zitten kijken, alsof het mijn schuld was. Onderwijl liep zijn klok almaar door. Na zo'n anderhalf uur van dit potsierlijke toneel (af en toe liep hij zelfs even demonstratief weg om de benen te strekken!) viel zijn vlag. Ik weigerde echter te claimen bij zo'n onsportief figuur en had hem rustig tot elf uur zo in zijn sop laten zitten gaarkoken, als niet wedstrijdleider van Malde de partij verloren had verklaard. Geen hand kreeg ik van de man, geen woord, niets. Hij kocht een consumptie, bleef tot zijn teamgenoten ook klaar waren en vertrok met stille trom. Ik had eigenlijk moeten roepen: "Vuilnisman! Kan deze ZAK ook nog mee?". Nee, Hoeksche Waard zal ik even niet komen voorlopig. Meest vreemde partij die ik ooit heb gespeeld. Dat dan weer wel.
Voor de geinteresseerden: 1.e4 c5 2.Pc3 Pc6 3.Pf3 g6 4.Lb5 Pd4 5.Pxd4 cxd4 6.Pe2 Lg7 7.d3?? Da5+ en zo bleef het bord anderhalf uur lang staan...

Eens kijken maar of ik deze week niet af en toe op de fiets naar het werk kan, kom ik in januari misschien toch nog op 100+. Eind van de week is het immers al weer februari!

3 opmerkingen:

DeMart zei

Lullig Peet, en niet goed te praten. Maar wat moet jij in godsnaam in een competitie waar de rating der spelers nauwelijks de 1000 passeert?

PeterK zei

Tja Mart, daar heb je gelijk in, maar om deze competitie een kans te geven moesten we een team formeren en zonder mij waren er verder geen mogelijkheden om tot vier man te komen en ook zonder onze inschrijving was de viertallencompetitie waarschijnlijk niet doorgegaan. Toch vreemd dat de animo zo laag is onder de RSB clubs. Ook binnen onze club overigens. je zou verwachten dat b.v. van de Laar toch wel interesse zou hebben... :-)

DeMart zei

Vd Laar laaft zich in het succes van de C-klasse :-) Hij waant zich virtueel al in groep 1....
Wist je overigens dat een laar een open plek is in het bos?

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km