maandag 30 mei 2011

South by Southwest

Windje 6-7 Z/ZW gisteren, maar toch kriebelden de fietsgenen behoorlijk. Alleen had ik weinig trek in een treinrit heen of terug en daarom maar weer eens een ouderwetsch rondje door Midden-Delfland. Toen ik vertrok rond 1 uur brak zowaar ook een matig zonnetje door. Het rondje Broekpolder/Foppenplas leverde weinig schokkends op, de kikkers lieten zich niet zien, wel horen. Een valkje vluchtte net op tijd weg voor mijn camera. Eenmaal rondgereden en aangekomen bij de afvaartplaats van pontje De Kwakel had ik meer geluk. Op diverse paaltjes zaten Grutto’s en ze bleven ook geduldig poseren. Een fraai gezicht! Helaas kon ik wegens prikkeldraad niet dichterbij komen. Deze keer reed ik ook weer eens de Duifpolder rond en aldaar nog meer Grutto’s en andere steltlopers. Er zijn daar inmiddels aardige waterpartijen ontstaan die voor vele vogelsoorten aantrekkelijk zijn.

Over het Gaagpad richting Schipluiden ging het behoorlijk hard. Zo lekker zelfs dat ik afzag van mijn originele plan om door Schipluiden naar ‘t Woudt te fietsen. In plaats daarvan bleef ik lekker rechtuit gaan, langs de golfbaan en de inmiddels flink opgebroken plek in het natuurschoon waar de verlengde A4 gaat komen. Wat een drama is dat toch, het asfalttuig vernielt ook echt alles in dit land. Eenmaal bij de buitenwijken van Delft aangekomen reed ik wat kris-kras door Midden-Delfland terug naar de rand van Vlaardingen en deed even een bezoekje aan schaakvriend Koot. Hier en daar de wind flink tegen, zoals op de mooie Oostveenseweg, maar de benen waren best goed. Na het bezoekje bij Koot ging het weer op huis aan, een heerlijk rondje toch wel, 41 km.


Nog even een korte terugblik: Een week geleden zat ik voor een 10-daagse break ik nog in Drenthe, het land van Rhododendrons en Kwikstaarten, veenpluis en kikkers, heel veel veenpluis en heel veel kikkers, hunebedden en dennenappels, raspatat en eierballen, eindeloze bospaden, talloze vennetjes met rondscherende libelles, oude Gazelle huurfietsen, graszodenindustrie, eindeloos boerenland, Kamp Westerbork, uitvliegende Koolmeesjongen, Bonte Vliegenvangers, radiotelescopen, Harry Muskee in Grolloo, Deurzerdiep, Hijkerveld, Noorderveld, veeroosters, paragliding, zandverstuivingen, heidevelden, kaasboerderijen, asperges. Tot zover in steno de belevenissen aldaar. Helaas maar drie dagen zon gehad, maar in die drie dagen wel twee zeer fraaie ritten gereden van elk 50+. Het totaal kwam op 133 km. In september waarschijnlijk nog een keertje!


2 opmerkingen:

mooistadskanaal zei

gefeliciteerd, weer prachtige foto's.

PeterK zei

Dank je! Mooie foto's maken is niet moeilijk in Midden-Delfland, met de Grutto had ik geluk dat ie mooi bleef zitten. Er zaten er trouwens meerdere.

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km