maandag 14 september 2009

Tekening

Voor enige werkzaamheden moest ik vandaag naar 's-Gravenzande en aangezien er aardig weer was voorspeld had ik mij voorgenomen dat op de fiets te doen. Toen Piet van Dijk mij onlangs ook vroeg of ik voor hem het programma had waarmee Frank en ik pano's maken, combineerde ik de tocht van vandaag met een bezoekje aan Piet om het programma op zijn computer te installeren en wat uitleg te geven. Zo was ik dus plots twee keer in korte tijd op de koffie in dat grandioze appartement. Piet en ik spraken ook nog wat over de schaakfietstocht en toen schoot me te binnen dat ik tijdens het bezoekje aan hem met de groep vergeten was een foto te maken van zijn prachtige schilderij/tekening aan de muur van het Gemeenlandshuis, waar we met de groep de slotfoto namen. Dus deed ik dat alsnog. Misschien wel leuk om beide even te vergelijken. De tekening moet je echter zien om het echt te geloven, zo gedetailleerd is het gemaakt, echt prachtig. Hieronder de tekening en nogmaals de groepsfoto aan het slot van de schaaktocht (klik voor grotere versies).

De wind was pittig vandaag en hoewel volgens de berichten NO leek het eerder alsof ik hem op de heenweg tegen had en op de terugweg redelijk mee. De heenweg was echt beuken en ik miste ook nog het pontje bij Rozenburg (ik was vanaf mijn kant van de Maas gestart deze keer). Ietwat laat kwam ik dus bij Piet, en een klein uurtje later was ik alweer op weg naar 's-Gravenzande, via een fietspad dat Piet adviseerde. Inderdaad was dit de kortste weg en na slechts 5 km was ik op de plaats van bestemming. Terug ging ik langs Maasdijk in een rechte lijn naar Maassluis en bij het pontje nam ik een break en heb ik nog even Frank gebeld, die vandaag zijn fiets bij Cees heeft gebracht voor een beurt. Helaas voor hem bleek ook zijn velg gebroken en moet er een nieuw wiel in. Vrijdag pas klaar! Dat wordt dus SPN'en voor Frank als hij nog wil fietsen de komende dagen. Vandaag 65 km erbij. Vrijdag vertrek ik naar Drenthe voor een weekje en hopelijk ook weer wat fietsen daar!

Geen opmerkingen:

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km