vrijdag 19 maart 2010

Bevlieging


Gisteren plots volop de lente in de lucht en zelfs 17 graden in Rotterdam! Ondanks dat ik uit de nachtdienst kwam kon ik mij daarom niet bedwingen en moest op deze eerste echt mooie dag er op uit, als was het maar voor een kort rondje. Om 3 uur op de fiets gesprongen en om even na vijf uur was ik weer terug. Hetzelfde rondje als zondag met Frank, maar nu zonder de Duifpolder en op de heenweg nam ik toch ook maar de C-buis. De normale tunnel blijft tot nader order gesloten staat er op het digitale bord, het klinkt nu al als een militaire operatie. Volgens mij gaan ze hem gewoon vol cement storten en de C-buis wordt de hoofdroute. Ga je momenteel door de C-buis dan is het wel uitkijken geblazen, om de haverklap stuift er een taxibusje langs je heen. Er is een pendeldienst opgezet tussen zuid en noord die ook gebruik maakt van de C-buis, de chauffeurs vinden het echter wel geweldig dat ze het enige autoverkeer zijn in de buis en drukken het pedaal tot de bodem in.

Op de terugweg week ik trouwens ook af van de route van zondag en nam vanaf Schipluiden het jaagpad langs de vaart. Daar had ik vol de wind tegen en was het even flink afzien. Langs de Gaag ging het juist met de wind vol mee en tikte ik af en toe boven de 30 aan. De Fop ligt er behoorlijk desolaat bij, nauwelijks voor te stellen dat we april al weer naderen. Er zaten wel wat reigers op hun nest. Er werd verder driftig gesnoeid langs de waterranden en ook de nodige boomkap heeft plaatsgevonden. Weet Arno Bonte dit wel? Rondje was 37,5 km.


Geen opmerkingen:

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km