vrijdag 30 april 2010

En de 1K is vol!


Koninginnedag staat altijd garant voor een fraaie tocht. Maar deze keer begon de dag somber en druilerig en met aardig wat wind. Pas tegen de middag trok het wat open en begon de zon aarzelend te schijnen. Toch maar een ritje dus, zij het kort. Een rondje Foppenplas om toch even de benen te strekken. Frank ging niet mee wegens interne obstructie. Wat meteen opviel: de “geliefde” C-buis was weer open bij de fietstunnel! De pas heropende “echte” fietstunnel had namelijk weer last van kapotte roltrappen en lift. Toch werkte aan mijn kant de lift en ging ik er gewoon doorheen en aan de andere kant werkte toevallig alleen de roltrap omhoog. Goede gok dus. Terug moest ik de fiets naar beneden dragen en kon ik weer met de lift omhoog. Je moet toch wat.

De wind was redelijk pittig en bijna kreeg ik spijt van mijn besluit. Maar daar stond tegenover dat de zon er goed doorheen begon te prikken en het werd zelfs warm genoeg om bij de Vlietlanden lekker aan het water op een bankje te zitten. Praatje gemaakt met een Maaslandse dame met zeer waakse herder (vloog op bij iedere renner die voorbijstoof en ging voor de kuiten) en toen weer via de Gaag en Schipluiden verder. Via jaagpad weer naar Vlaardingen terug dus vrij standaard rondje Fop van 35 km. Nabij Vlietzicht zomaar twee puttertjes op de weg, maar die zijn zo speels dat ik met mijn camera natuurlijk te laat was. Maar goed, ik ben (eindelijk) over de 1000 km! Ik zeg eindelijk omdat vorig jaar eind mei de teller op 1565 stond! Dat was bepaald een heel ander voorjaar.


Het lukte ook nog om vandaag toen de zon eenmaal was doorgebroken een panootje te maken, het plekje bij de Kwakelweg blijft toch heel bijzonder en fraai.

Geen opmerkingen:

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km