maandag 9 augustus 2010

Weer eens rondje Fop


Met Frank ergens in Duitsland en het weer aanvankelijk niet zo fraai rekende ik er eigenlijk niet op dat het vandaag nog iets zou worden. Maar ik had Koot aan de telefoon beloofd dat hij het boek van Hans Ree kon lenen (lange wachtlijst inmiddels) en waarom dat niet even brengen met een extra rondje Foppenplas er bij. Dus pas om twee uur stapte ik op.  De wind viel reuze mee en het werd almaar zonniger ook. Bij de Broekpolder reed ik weer eens linksom het bos in (Frank wil altijd naar rechts), dus naar knooppunt 74. Dit is toch echt tien keer mooier dan langs de golfbaan en het komt op hetzelfde punt uit, namelijk de oudelullenhangplek. Na nog even een wielrenner te hebben geholpen die met kaart hulpeloos in de rondte keek bij de Maasland ingang van de Fop, reed ik via de Kwakel, Gaagpad, Schipluiden en Jaagpad weer naar Vlaardingen waar Koot al zat te wachten. Na wat gebabbel en het voornemen om dit seizoen de thuiswedstrijden van CHESS te gaan bezoeken in de Promotieklasse (al was het maar om Johnny Garcia in aktie te zien!), ging ik er tegen vijf uur weer vandoor. De roltrappen bij de tunnel bleken zowaar te werken en zo werd het een fijn ritje. Wat me toch weer opviel: je kunt eindeloos fraaie foto’s maken rond de Fop en Broekpolder! Blijft een tof stukje. 33 km.


1 opmerking:

willem zei

Hé, Adelaar zeker weer prachtige foto's gemaakt. Vooral die onderste héél mooi.

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km