dinsdag 8 juli 2008

Nieuwe target?

Het gaat er naar uitzien dat de target voor dit jaar kan worden bijgesteld. Het sorteercentrum waar ik werk is niet bereikbaar met het openbaar vervoer en daarom rijdt er al zolang ik er werk tussen metrostation Kralingse Zoom en het SCB een pendelbus van TNT. Maar helaas gaat hier de bezuinigingsdrift ook al toeslaan. Het management heeft besloten een flink aantal ritten te schrappen en alleen heel cruciale ritten, waarbij de bus goed vol zit, te handhaven. Op andere tijden moet je maar zien hoe je er komt. Waarschijnlijk gaan nu juist veel ritten die ik neem er aan. Dat wordt dus noodgedwongen meer fietsen, veel meer. Een idee kan zijn om een fiets permanent op Rotterdam CS te stallen (een abbo kost 92 euro per jaar) en dan steeds te pendelen tussen CS en het sorteercentrum. Een ander idee: een snelle fiets kopen, net als Frank. We wachten eerst nog even het verweer af van de OC en de vakbond, maar daar heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in. Bij sommige ritten zit er een handjevol mensen in de bus en het kost natuurlijk klauwen met geld (wordt uitbesteed bij een busmaatschappij). Als we het niet kunnen tegenhouden dan gaat de verandering al per 1 augustus in. Even voor de beeldvorming: als ik consequent met de fiets naar het werk zou gaan en 's morgens weer terug dan moet je op jaarbasis denken aan 6000+ km! Niet te doen lijkt me als ik daarnaast ook nog recreatief wil rijden, dus optie 1, de stalling bij CS (Gary Fischer?) lijkt me toch vrij ideaal. Van CS naar het werk is maar een kleine 4 km schat ik. De stalling is ook van 5 uur 's morgens tot twee uur 's nachts open.

2 opmerkingen:

DeMart zei

17 km enkele reis? Verwen jezelf met een nieuwe fiets. Heb je er zo uit, en nog gezond ook.

PeterK zei

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb geen deskjob Mart, tussen die 2x 17 km moet ik ook nog flink de handen uit de mouwen laten wapperen. Die eerste 17 is geen probleem, maar terug is behoorlijk zwaarder.... en dat dan een aantal dagen per week achter elkaar? En aan het eind van de week nog ff Schiedam-Den Helder? Gezond? Hmmm..... toch maar liever een scooter dan :-)

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km