maandag 11 april 2011

Nagelbijtertje

Ook weer eens wat schaaknieuws op de blog maar. Dit seizoen kom ik helaas weinig aan schaken toe, voornamelijk door de nachtdiensten op vrijdagnacht, waardoor het me moeilijk valt om op de clubavond (vrijdag) te komen of op de KNSB-zaterdag. Omdat mijn meespelen deze keer echter gewenst was i.v.m. een dreigende degradatie, nam ik een keertje vrij en speelde afgelopen zaterdag mee met ons tweede team tegen Dordrecht. Ik mocht met wit aan bord 8 tegen Dirk Pulles (rechts op de foto), een oud-speler van Groothoofd die al een aantal jaren niet meer heeft gespeeld. Vroeger een talentvol jeugdspeler. Ik rommelde maar wat aan in de opening en kreeg nauwelijks spel. Toen ik uiteindelijk dan toch wat waagde was het juist mijn tegenstander die slagvaardiger bleek. Echter in zware tijdnood aan beide kanten gebeurde er van alles en kwam ik toch nog met het nodige geluk met een zege bovendrijven. Een echte nagelbijter. Helaas mocht het voor de totaalstand niet baten, we verloren verdiend met 5-3 en de degradatie komt angstig dichtbij.

Onderstaand het slot van de partij, ik speelde dus met wit.


Viewer by ChessTempo

Geen opmerkingen:

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km