woensdag 11 juni 2008

Oranje kilometers

Voor de bezoekers van deze site die de teller weer omhoog hebben zien gaan even een update. Afgelopen maandagavond zat ik net als 7 miljoen anderen natuurlijk gebiologeerd achter de TV naar de prestatie van Oranje te kijken. De ene na de andere metro liet ik aan mij voorbijgaan. Uiteindelijk had ik dan ook geen keus meer en om kwart voor elf sprong ik op de fiets om naar het werk te gaan. De rit naar het sorteercentrum is te rijden binnen het uur, maar de stad is momenteel een jungle van opbrekingen en omleidingen. Na de Maastunnel kon ik dwars door het donkere park omdat de Westzeedijk niet meer toegankelijk was voor fietsers, daarna bleek ook de Boompjes potdicht en kon ik daar weer improviseren. Daarbij kwam een oranje volk van jewelste, met name in de buurt van de Oude Haven. Dat begon overigens al in de Maastunnel, een menigte die naar het centrum wandelde/fietste. Om vijf voor twaalf stapte ik op de werkvloer en kon meteen aan de bak. Ook op de terugweg 's morgens was het weer raak, nu bij  de Beukelsdijk/Heemraadsingel. Ook daar weer een omleiding en niet al te duidelijke bewijzering.

En toen ik 's middags wakker werd kon ik meteen naar Smitshoek voor een afspraak. Gelukkig in heerlijk weer en zonder omleidingen. De twee ritten leverden wel een totaal op van 57,44 km, toch mooi meegenomen. Wel was ik te uitgeblust om afgelopen nacht opnieuw naar mijn werk te gaan op de fiets... En vanaf vandaag gaat juni de dip in geloof ik. Er staat een ritje op het programma met Hans en Carel voor zaterdag, maar of dat doorgaat?

1 opmerking:

Anoniem zei

Bonte doe er eens wat aan !!

frank

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km