zaterdag 3 januari 2009

Voorzichtige kilometers...


Het fietsjaar 2008 is als een nachtkaars uitgegaan, in december werden precies 0 km's gemaakt. Het was natuurlijk wel een prachtig jaar met als enige smet het langdurig uitvallen van Frank. De eindstand werd 4171 km, gemaakt in 94 ritten. Het weekgemiddelde was daarmee een dikke 80 km, het maandgemiddelde lag bijna 100 km hoger dan in 2007. De mooiste rit was wat mij betreft die naar Vlissingen. Dit jaar rijden we die weer eens omgekeerd als het goed is, liefhebbers zijn welkom aan te sluiten.

Hoewel de teller voor 2009 nog op 0 staat, heb ik vandaag toch wat voorzichtige kilometers gemaakt. Niet noemenswaardig, een klein rondje Pernis, maar het voelde wel lekker. Goed ingepakt en bij nog steeds min 3 was het tevens een test om te zien hoe de fiets het hield. Er zat wat speling in het achterwiel de laatste tijd en na lang pielen heb ik dat grotendeels er uit, maar hij moet nodig voor een goede beurt weggebracht worden. Opvallend weinig schaatsers in Pernis vandaag, misschien is het ijs hier nog niet echt lekker? Een aantal fazanten zaten wel erg dicht bij de bebouwde kom, waarschijnlijk is het voedsel schaars en hebben ze hun schroom overboord gegooid. Ook de ganzen zagen er bedrukt uit. De kou gaat slachtoffers eisen. Met name de ijsvogels schijnen het moeilijk te hebben las ik, hun voedsel zit immers onder het ijs nu.
Benieuwd wat het fietsjaar 2009 ons gaat brengen. Ik heb voor dit jaar geen target gezet. Je wordt toch een beetje slaaf van dat getallen gedoe, we gaan gewoon lekker fietsen en mooie tochten maken en we kijken wel wat de eindstand wordt. Wel denk ik dat we steeds minder van Delfland gaan zien en steeds meer treincoupe's...

1 opmerking:

DeMart zei

Voor sommige renners is het inderdaad een verslaving :-)
Het excelletje voor 2009 staat al weer klaar! Veel plezier in 2009!

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km