zaterdag 13 juni 2009

Dippen

Juni is aan het dippen, zoals wel vaker de afgelopen jaren. Alleen vandaag lekker weer, maar ja als je pas om twee uur uit je bed komt… Net als vorige week dan maar de rit naar het sorteercentrum gemaakt gisterenavond. Natuurlijk een flink eind op weg en dan pas beseffen dat de camera nog thuis ligt, dus weer geen avondfotografie probeerseltjes. Wel een ontdekking, ik had nog steeds niet de SS Rotterdam gezien op haar nieuwe ligplaats, en ik vroeg me steeds af waar dat nou precies is. Kwestie van uit je doppen kijken i.p.v. over het stuur hangen dus. Toen ik de Maastunnel instapte en even naar rechts keek zag ik het schip ineens in volle glorie liggen aan de overkant. Als het geopend wordt (27 juli) en ‘s avonds mooi verlicht dan zal dat ongetwijfeld een fraaie foto opleveren. Het schip biedt plaats voor o.a. congressen en evenementen tot 3000 personen, dus de vraag wordt: wie gaat daar als eerste een schaaktoernooi organiseren en wordt dit misschien wel de plek voor een jaarlijks Rotterdamse Weekendtoernooi? Beetje lef, wat sponsorgeld en dat moet toch lukken lijkt me.  34 kilometertjes dus weer er bij…

Geen opmerkingen:

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km