zondag 28 juni 2009

Eindelijk weer op pad


Na een aantal weken een saai dieet te hebben gevolgd van slechts 34 kilometertjes naar en van mijn werk werd het toch wel weer eens tijd voor een recreatief ritje, anders is juni dadelijk helemaal een maand van niks. Dus ondanks de warmte had ik mij voorgenomen om een kort ritje te maken door Delfland en en passant even langs te gaan bij vriend Hans van willysautos.nl, die had vandaag weer zijn maandelijkse beurs. Net voor ik wilde vertrekken wilde het toeval (?) dat ik een mail kreeg van Frank dat hij weer terug was van zijn korte vakantie en dat hij zo een stukje zou gaan fietsen. Om 1 uur vertrokken we dus vanaf Vijfsluizen. De warmte viel alleszins mee, het windje hield het nog redelijk lekker. Via de Broekpolder reden we achter langs de golfbaan en schoten direct wat mooie kikkers. Met 12x zoom op de nieuwe camera zijn die plaatjes wel aanzienlijk fraaier aan het worden! Meteen dook er ook weer een roofvogel boven ons langs, en dat waren bij elkaar al meer dieren dan Frank zijn hele vakantie had gezien zo vertelde hij. Via de Foppenplas (weer een enorme drukte overal, duikende jeugd, fietsclubjes, boten vol afgestudeerde scholieren en heel veel politie) reden we achterlangs en via de Kwakelweg en nog wat andere paden lekker rustig naar bedrijventerrein Oud Camp. Bij Hans en Petra namen we een ruime pauze met limo bij de limo’s. Om half vier ging het weer verder, richting Delft langs de andere golfbaan. Hier een bizarre ontmoeting, een mountainbiker met een kerkuil op zijn arm! Ik verzin het niet! Zie de foto’s.

Het kon nog bizarder want de twee mensen die er ook bijstonden waren kennissen van Frank! De man was een ex-collega. De mountainbiker stapte weer op met de fladderende uil aan een touw en Frank maakte nog even een praatje met zijn collega en even later ging het weer verder en al snel reden we al weer langs de Schie naar huis. Een lekker tochtje om er weer in te komen, al liep ik tegen het eind volkomen leeg en de benen zwabberden op de pedalen en dus nam ik in Schiedam snel de metro voor het gemak :-) 48,63 km vandaag en voor morgen staat er een rondje Voorne op het programma. Waarschijnlijk gaat dan de 2500 km overschreden worden.

Geen opmerkingen:

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km