dinsdag 25 maart 2008

Nog steeds niet veel

Nog steeds moet ik het hebben van korte ritjes naar vrienden en bekenden. De laatste echt lange recreatieve rit is alweer weken geleden. Ik geloof dat ik in totaal al zo'n 15 van die korte ritjes heb gemaakt. Het is ook te gek voor woorden dit dramaweer, zelfs de Baksteen zegt z'n klassiekers af en dat wil wat zeggen! Het weer schijnt ook pas echt beter te worden tegen de tijd dat Frank weer terugkomt uit de USA, ik had al zo'n vermoeden dat hij er mee te maken had....

Vanmorgen was het wederom bar en boos, de ene sneeuwbui na de andere hagelbui, en files van meer dan 800km. Pas tegen half twee klaarde het op en toen moest ik toevallig even naar Smitshoek, dus pakte deze lefgozer gewoon toch echt de fiets! Wel eerst even op buienradar gekeken... Het ritje heen was geweldig met een schraal zonnetje af en toe en volle wind mee. Met een gemiddelde van 23+ kwam ik aan. De terugweg aan het eind van de middag viel niet eens tegen, al was het wel snel kouder aan het worden en gingen onderweg de handschoenen aan. Het gemiddelde bleef desondanks steken op precies 21. En het bleef gelukkig droog. In totaal vandaag 21,58 km. Het mooie schema waar ik steeds over bluf valt inmiddels in duigen. De voorsprong op vorig jaar bedraagt nog maar zo'n 180km en dat zal met de fantastische aprilmaand van vorig jaar in gedachten snel uitdraaien op een negatief saldo. Of april zou wonderbaarlijk mooi moeten worden...

1 opmerking:

Frank Hendriksma zei

mei en juni worden dit jaar de maanden !!

frank

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km