donderdag 6 maart 2008

Sterker

Het is druilerig als ik vlak na de middag vertrek naar het centrum van Rotterdam, gewapend met een USB-stick vol software om iemand te helpen die net een nieuwe PC heeft gekocht. Buienradar laat niet veel soeps zien, dus waag ik het er op. Het valt inderdaad mee. Door de stad manoevreren is niet mijn meest geliefde fietsdiscipline, je durft zelfs je Ipod niet op te houden. Ik kom gelukkig heelhuids aan. De nieuwe PC heeft natuurlijk Vista aan boord en daarmee werken is niet mijn meest geliefde computerdiscipline. Je durft haast niks te doen want bij iedere muisklik popt er wel een dialoogvenster naar boven. We krijgen desondanks gelukkig alles redelijk snel op orde en de PC-dokter kan weer naar huis. Ik voel wel dat de benen sterker worden, met name in de tunnel omhoog hoef ik niet meer terug te schakelen naar een Peppie en Kokkie-versnelling. Meerdere korte ritjes per week heeft toch zo z'n voordelen. Hoewel... niet te vroeg juichen, op de terugweg werd ik ondanks mijn vaartje van 22/23 tegen de wind in compleet weggereden door een of ander ielig kantoorballetje op een verroeste hybride met dunne bandjes. Moet toch eens afgelopen zijn!
De uiteindelijke 20,81 km van vandaag zorgt er voor dat ik de 500 km grens passeer. Nog tien van zulke segmenten en.... Oh nee, laat Frank het maar niet horen. Nog zes van zulke segmenten te gaan bedoel ik :-) Komende zaterdag nog even op de fiets naar het 1e, het schijnt dan zelfs een aardige dag te worden, dus wellicht met een klein ommetje?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

met al die kennissen met computer problemen haal jij makkelijk de 10000 dit jaar :)

frank :)

DeMart zei

Vista? Knap dat jij dan langs gaat! Ben wel eens een halve dag bezig geweest een printerdriver te installeren. Voor mij ff niet meer.

PeterK zei

Ach, Vista bevalt me wel, zo lang het maar bij andere mensen op de computer staat :-)

Anoniem zei

gewoon de mensen geen admin rechten geven en een goede virus scanner installen en nooit meer problemen.

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km