zaterdag 12 april 2008

14-34-14-34-14


Na gisteren voor de interne een totaal gewonnen staande partij te hebben verknald tegen Ronald Sparreboom, waardoor ik nu degradatieschaak speel, had ik vandaag wel even zin om deze frustratie er af te fietsen. De ochtend begon echter vrij grauw, winderig en met een dreiging tot regen. Het was zo erg zelfs dat Frank en ik per email besloten dat het niks zou gaan worden. Toch brak tegen de middag een aarzelend zonnetje door en na de lunch leek het zowaar wat te gaan worden. Na een email alert mijnerzijds belde Frank dat hij om kwart over twee bij Vijfsluizen zou staan voor een kort rondje. De wind beukte meteen al zodanig in mijn rug dat ik mij afvroeg wat dit moest gaan worden.

Met de nodige moeite kwamen we bij de Foppenplas en daar was de ZW wind pas goed te voelen. Had een ideale dag geweest voor een ritje naar Den Helder. Vanuit de Foppenplas reden we naar Cees Boer, waar Frank gisteren al had staan kwijlen bij de Gazelle SPN:3, een schitterende dunnebandenfiets (28 mm) voor "erbij". Frank stoof meteen naar de bovenverdieping en liet mij de pracht zien. Een medewerker van Cees liet mij er even op zitten, maar deze fiets is voor iemand van mijn lengte duidelijk te laag, hij wordt ook niet hoger gemaakt helaas dan 57 L. Voor Frank is-ie ideaal. Volgens de behulpzame medewerker moet ik meer gaan denken aan een Jan Janssen, die maakt ze op maat en met allerlei accessoires geheel naar wens (levertijd wel 5 weken). Bijvoorbeeld de JJ Impress zag er stoer uit en gaat tot framemaat 64. Na nog wat gekeuvel over o.a. de nieuwe aanwinst van Baksteen (mooi apparaat!) kregen we ook nog een folder mee en Frank vertelde later onderweg dat hij waarschijnlijk woensdag de SPNdeal gaat maken bij Cees. Zelf denk ik er nog even over na, ook al omdat de JJ aanzienlijk duurder uitvalt. De huidige fiets die ik heb zou dan de fiets erbij worden.

We reden weer terug naar de Foppenplas, maar nu aan de kant van het Trekkadepad en reden een rondje Duifpolder alvorens langs de Oostgaag (alwaar een encounter met Solextours, zie foto) en Schipluiden langs de Golfbaan te fietsen richting de Schie. Dat ging fantastisch met de wind mee en snelheden van 34, in tegenstelling tot de 14 met wind tegen. Frank haalde zelfs even de 44. Met een SPN:3 zou dat zeker 64 geweest zijn. Via Delfland en de Schie gingen we over de Kandelaar nog even naar de Ackerdijkse Plassen, doken nog even een vogelkijkhut in bij de Ackerdijkseweg, maar dit was duidelijk geen Starrevaart materiaal. Een verdwaalde kip en wat Canadese ganzen. Via de Molenweg en de Oude Bovendijk reden we tegen Rotterdam Airport aan, waar Frank zowaar nog een lepelaar spotte. Langs het vliegveld en via de Spaanse Polder ging het weer op huis aan, maar vingen we wel nog even wat druppels. Tegen zeven uur was ik weer thuis met 55,06 km op de teller. Een welkom ritje na een dikke week rust met een vervelende verkoudheid. Het eerste ritje met Frank in dit fietsseizoen!

1 opmerking:

Anoniem zei

ik wil wel de mannen versie hoor van de SPN:3 :)

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km