zaterdag 19 april 2008

Geen kampioen...

Het is niet gelukt met het eerste team, ondanks een klinkende 6-2 overwinning op Dordrecht. Concurrent Stukkenjagers 2 won nipt met 4,5-3,5 van Terneuzen en werd daarmee kampioen. De RSB-clubs hebben elkaar dus afgeslacht. Uitgerekend de wedstrijd tegen de kampioen eerder dit seizoen liep voor ons in het honderd, waardoor we noodgedwongen met invallers moesten spelen. De promotie was nog nooit zo dichtbij. Volgend jaar dan maar weer proberen. Het was wel gezellig druk en er is veel opgestoken, niet alleen bij de training van Filip maar diverse groepjes mensen lieten partijen aan elkaar zien en er werd druk geanalyseerd. Zo hoort het op een levendige club! Michel de Wit werd trouwens topscorer van het eerste met 8,5 uit 9!

Toen ik van huis ging verwachtte ik voor vandaag lekker weer, en dus ging ik in mijn normale jas op de fiets naar de club. De wind viel vandaag ook best mee. Naarmate de middag vorderde liet Frank mij op zijn supermobieltje met internet buienradar zien en daar pakten de wolken zich samen. Toen de wedstrijd zo rond zeven uur voorbij was regende het flink. Frank was met de auto gekomen (vooruitziende blik), maar had gelukkig wel een regenjack in de wagen liggen die ik kon lenen. Met de wind in de rug viel op die manier de terugtocht best mee en het is maar een kleine 8 km natuurlijk. Bij terugkomst kreeg ik een mailtje van Hans van Calmthout, die ook op de fiets was gekomen, dat hij als een verzopen kat was thuisgekomen in Hellevoetsluis. Voor hem was het 27 km....  Overigens heeft Frank voordat hij naar de club kwam de deal met de SPN:3 bij Cees Boer rondgemaakt en de fiets gekocht! Helaas voor hem was het exemplaar in de winkel al verkocht en moet hij nu een paar weekjes wachten op levering. Tegen die tijd is hij wel weer in vorm natuurlijk. Eens kijken wat ik ga doen m.b.t. de JJ.

1 opmerking:

DeMart zei

Altijd lekker, een buitje voor het stof :-) Kijk normaal gesproken altijd ff op buienradar. Mooi vergeten gisterenmiddag :-(

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km