zondag 17 mei 2009

Drentse omzwervingen (2)


Toen ik in september voor het laatst in Drenthe was bracht ik een bezoekje aan het Grolloerveen (foto boven), het veen met de lange houten fietsbrug, en schreef daar over in de weblog. Deze keer was het voorjaar toen ik er kwam en het verschil is enorm. Al van ver hoorde ik boven de wind uit een gigantisch kikkerconcert. Op de fietsbrug stonden al wat mensen te luisteren en te fotograferen. Ik probeerde een filmpje te maken maar de wind blies in dat open stuk net te hard in de microfoon voor het mooie. Ik fietste een stuk door en na de brug begon het pas echt goed gek te worden, honderden kikkers sprongen voor mijn voorwiel weg, het veenwater staat hier pal naast het fietspad. Waar ik ook stopte kwaakte het en staken de snuitjes in het zonnetje uit het water. Dit hele gebied is erg drassig en in feite een grote veenpoel en alleen het fietspad is eigenlijk vaste grond hier, erg uniek. Ik bleef diverse malen een tijd de kikkers observeren en foto’s maken. Hierna reed ik weer diep het bos in richting Elp en vandaar naar voormalig Kamp Westerbork waar ik altijd even langs ga, de bossen zijn daar prachtig. Van Hooghalen ging het weer naar Grolloo en terug naar Drouwen, een geweldige natuurrit. 

Geen opmerkingen:

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km