dinsdag 14 april 2009

Het is weer raak

Gisteren een bezoekje aan Koot om de benen wat los te fietsen van de inspanning van zondag. Op de heenweg bleek de roltrap omhoog van de Beneluxtunnel aan de noordzijde weer eens kapot. Lange rijen op deze tweede Paasdag dus voor de lift, daar kunnen namelijk maar vier fietsers tegelijk in. Dat werd een nummertje trekken. Omdat de lift voortdurend op en neer moest met vier mensen en soms ook scooters (en boven stonden uiteraard ook mensen die naar beneden moesten!) had ik al zo’n voorgevoel dat die het niet lang zou gaan houden. Op de terugweg van Koot stond er dan ook een busje van Rijkswaterstaat om de inderdaad kapotte lift te repareren.

Vandaag moest ik wat tuinspullen halen bij Praxis Marconiplein en gezien het mooie weer ging ik ook weer even op de fiets om wat extra km’s te maken. Aan mijn kant van de tunnel hing reeds een plakkaat “Lift Noordzijde kapot”. De servicetunnel stond niet open zo te zien. Tegen beter weten in ging ik dan toch maar door de gewone tunnel omdat er geen vermelding stond over kapotte roltrappen. Stom dus, want aan de andere kant bleek ook de roltrap omhoog natuurlijk nog steeds kapot. De lift was inmiddels compleet door zijn voegen gezakt zo te zien en stond met alle ledjes op rood flink te piepen. Bij de kapotte roltrap stond een oude man met fiets hulpeloos naar boven te kijken. Ik drukte nog even op de intercom om de zaak te melden, maar na vijf minuten luisteren naar “U wordt zo doorverbonden”, bleef er niks anders over dan eerst de oude man helpen om zijn fiets omhoog te krijgen via de kapotte roltrap en daarna ook nog even mijn eigen fiets. Toen was ik zelf behoorlijk kapot en moest even bijkomen in het zonnetje. Wat een drama toch steeds weer. Ook de nieuwe metalen paaltjes voor de roltrappen zijn al aardig losgewrikt inmiddels en staan op omvallen. Hilarisch gewoon. Op de terugweg stond er weer een wagentje van Rijkswaterstaat met moeilijk kijkende reparateurs. Ik stak nog net niet mijn middelvinger op. In de tunnel kwamen diverse scooters en fietsers mij tegemoet, ook die gingen er schijnbaar van uit dat op z’n minst de roltrap aan de noordzijde wel zou werken.

Kost wat zo’n tunnel, maar dan heb je ook niks.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

had ik zondag toch gelijk om de maastunnel te nemen :)

frank

DeMart zei

Is het slechte rommel of speelt vandalisme een rol hier? Laten ze anders de boel wat verder afgraven zodat je door kunt fietsen...

PeterK zei

Vandalisme werd al een keer aangevoerd bij de vorige reparatie, maar als je dan vervolgens metalen paaltjes gaat plaatsen is er iets anders aan de hand lijkt me, namelijk ondeugdelijk materiaal. En inderdaad bergijp ik niet waarom dat hek niet open gaat naast de lift zodat je kunt doorfietsen. Waarschijnlijk is dat helemaal geen doorgang en eindigt het in een sloot? :-0

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km