vrijdag 29 februari 2008

Schrikkelritje

Vandaag het slotritje van februari, een korte trip naar Poortugaal met een klein ommetje. Niet veel soeps en waarschijnlijk voorlopig het laatste ritje want gezien de weersvoorspelling waagt de komende dagen hooguit een Baksteen of een geheel afgeschermde banaan zich nog naar buiten. Heen ging het wel lekker, al moet ik nog steeds de eerste paar kilometers flink op gang komen en gaat het stroef, maar dat is het nadeel van Pernis, er zijn maar een paar uitgangen en wat je ook neemt, het is klimmen om uit die put te komen, of je nu de tunnel neemt of de heuvel bij de Vondelingenweg (de roltrappen waren ook daar weer eens "in onderhoud"...). Als Frank en ik een ritje maken moet ik altijd eerst door die tunnel ploegen 's morgens vroeg en kom al behoorlijk rood aangelopen bij hem aan. Frank staat dan fris en fruitig te wachten en spurt meteen weg, meestal kan ik ternauwernood aanhaken...
Aan het eind van de middag ging ik weer terug en toen ik naar buiten stapte druppelde het al en dat werd vrij snel plenzen, desondanks kon ik aardig boven de 20 blijven koersen en was vrij snel, edoch doornat weer thuis.

's Avonds een potje gespeeld voor de RSB-4-tallen competitie. Deze keer geen onsportieve huilebalk uit de Hoeksche Waard tegenover mij, maar wel had De IJssel speciaal iemand ingehuurd om tegen mij te spelen. Dat lukte vrij aardig, het jonge talent overspeelde mij in de opening, had een kwaliteit kunnen winnen met behoud van aanval, maar koos de verkeerde weg en voor de kwaliteit kreeg ik drie pionnen en het spel was aan mij. Uiteindelijk kreeg ik hem nog redelijk eenvoudig op de knieen, maar het was wel een narrow escape! Het team speelde overigens 2-2.

Geen opmerkingen:

Labbekakritje met bakkie in Delft

45 km